29.1.2008 10:42:32 parishilton
Re: definice drilu, proč to bez něj nejde atd.
Já si teda myslím,že dril je pěkná ptákovina,nejde o to se něco nabiflovat,ale pochopit souvislosti a pospojovat si informace do správného kontextu.K čemu mi je když se něco nabifluju a pak to stejně neumím použít?K čemu mi je,když se nabifluju deset matematických vzorců,když pak v praxi při řešení příkladu nevím,jaký vzorec v daném případě použít,nebo nepřijdu na to,že ten vzorec či příklad musím ještě upravit?Velmi živě si pamatuji na to,když jsem ve třetím ročníku ohromně plavala v předmětu základy automatizace-jednalo se o řešení matematických,fyzikálních a chemických příkladů,které jsme měli převést a vypočítat v určitém počítačovém programu.Byla jsem na to totální negramot a musela chodit na doučování.To probíhalo tím způsobem,že učitel předmětu si mě pozval do učebny kde probíhal kroužek výpočetní techniky,tam sedělo několik kluků u počítače,zadal mi vyřešit jakési úlohy s odkazem že všechny poučky mám k tomu v učebnici,a odešel kamsi.Samozřejmě že jsem si uměla přečíst poučky v knížce,číst umím už od tří let,ale co s tím když jsem nepochopila,co se po mě vlastně chce,jak s danými poučkami naložit?A nepochopila bych to stejně ani v případě,že bych u té knihy seděla několik týdnů a četla to stále dokola,dokud by si ke mne někdo nesedl a nevysvětlil krok za krokem,o co jde,co se musí udělat,proč se to musí udělat,jak udělat apod.Teprve pak bych začala učivo chápat.Takže s drilem nesouhlasím,sám o sobě je k ničemu.
Odpovědět