Zdá se mi, že nedokáže adekvátně reagovat na ostatní.
Dělá mi starosti, že naše devítiletá dcera nemá kamarády. Při vstupu do školy u ní zjistili lehkou poruchu pozornosti. Ve škole potíže nemá, je jedničkářka, ale v kolektivu dětí jakoby se neuměla chovat, na jednu stranu je vážná a uzavřená a má zájmy starších dětí (hlavně četbu). Někdy se ale chová spíš jako mladší dítě. Zdá se mi, že nedokáže adekvátně reagovat na ostatní a nezávazně si s nimi povídat, nemá pochopení pro jejich zájmy a hry.
Pro děti bývá opravdu těžké ve vztazích uplatnit a realizovat byť i dobře míněné a prospěšné rady rodičů. Co ale můžete udělat mnohem snáze, je vytvářet dceři příležitosti, aby si kamarádku našla, a to i mimo školu.
Mám teď na mysli nějaký kroužek, sport či skautský oddíl, kde se dcera setká s dětmi podobných zájmů. Zároveň si tam osvojí dovednosti, které mohou být pro ostatní děti přitažlivé a které skupina vrstevníků oceňuje. Někdy pomůže pozvat přátelsky nakloněné dítě domů, což může přispět k posílení kamarádského vztahu.
V rámci rodiny se vyplatí podporovat sociálně pozitivní a vstřícné chování, jako je například nabídnout někomu pomoc, udělat někomu z rodiny radost, v dobrém ho překvapit, rozdělit se o něco nebo půjčit, co jiný nemá. Tyto sociální zkušenosti totiž dcera dobře uplatní i v dětském kolektivu.
Poslední fotky z emailového průvodce rodičovstvím.
Emailový průvodce rodičovstvím je zdarma pro všechny rodiče od početí do 6 let věku.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.