Rozkolísání školních výsledků bývá výraznější u žáků, kteří se zároveň vyrovnávají s jiným handicapem
Rozvedla jsem se. Osmiletá Hanička zůstává v mé péči. Po rozvodu se velmi zhoršila ve škole. Co mám dělat, aby se její školní výsledky znovu zlepšily?
Během rozvodu a často i po něm procházejí děti subjektivně náročným a komplikovaným obdobím. Reakcí na tuto zátěž mohou být i různé školní problémy jako je nesoustředěnost, zapomínání pomůcek, výchovné potíže a v neposlední řadě i zhoršení prospěchu. Rozkolísání školních výsledků bývá výraznější u žáků, kteří se zároveň vyrovnávají s jiným handicapem, například se specifickou poruchou učení. Ke zlepšení známek pravděpodobně nepostačí pouze to, že se nyní budete s Haničkou více učit a citlivě dohlédnete na její školní přípravu. Čím dříve se podaří rodinnou situaci upravit, tím lépe.
Dohoda mezi rodiči na podstatných otázkách výchovy a styku otce s dítětem se stává základem nové stability. Pozitivní zkušenost mám i se sdělením faktu rozvodu paní učitelce. I ona ve škole dceru vhodně povzbudí a podpoří, když bude dobře rozumět příčinám jejích obtíží.
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.