16.4.2013 19:19:24 AZAZ
Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat?
hm, tak zrovna dnes na idnes.cz mimo jiné toto:
Zamítnout reklamaci je právo prodávajícího. Pokud s tím kupující nesouhlasí, nezbývá mu nic jiného než si obstarat znalecký posudek a přesvědčit prodávajícího, aby změnil svůj názor a reklamaci uznal. Seznam znalců podle oborů najdete na stránkách www.justice.cz
Je ale v podstatě opět na rozhodnutí prodejce, zda znalecký posudek uzná jako důkaz pro oprávněnost reklamace. Pokud reklamaci znovu neuzná, nezbývá než se obrátit na soud s takzvanou občanskoprávní žalobou.
S podáním žaloby je spojený soudní poplatek, a to ve výši pět procent z žalované částky, nejméně tisíc korun. V případě, že by byl kupující u soudu se svým nárokem úspěšný, pak mu prodávající bude povinen zaplatit i veškeré nutné náklady, které mu s uplatněním reklamace vznikly, tedy náklady na znalecký posudek, a dále také náklady řízení, tedy soudní poplatek a náklady za advokáta.
Zdroj: http://finance.idnes.cz/jak-spravne-reklamovat-075-/viteze.aspx?c=A130415_094930_viteze_sov
Tak to je na mašli, to si v podstatě mohou dělat, co chtějí a spoléhat na to, že do toho nikdo nepůjde :-(
Odpovědět