13.5.2013 15:32:56 Líza
Re: Skutečný rozdíl v učivu mezi II. stupněm ZŠ a osmiletým gymnáziem?
Jsou na gymnáziu rozšířené osnovy učiva nebo je to stejné a jen na gymnáziu učitelé kladou vyšší nároky na děti?
Nevím, jaké jsou osnovy jako takové. Vyšší nároky na děti kladeny jsou, jak v rozsahu učiva (chemie v rozsahu učebnice pro osmé třídy, když slečna ztratila sešit, stačila na čtyřku), tak pokud jde o nároky na chování, samostatnost, zralost. Teda předesílám, že jde o pražský gympl, jeden z těch dobrých, s hodně velkým převisem uchazečů, rozšířená jazyková výuka.
V čem jsou rozšířené osnovy - v rozsahu biflování spousty informací nebo také v řešení různých úloh?
Řekla bych, že to bude obojí, ale jak jsem psala výše, neznám konkrétní osnovy (tzn nevím, co je povinné a co si tam učitelé dávají z vlastní iniciativy).
Znáte nějakou ZŠ II. stupeň, která by se svou úrovní vyučování i učiva vyrovnala bez problémů gymnáziím?
Ano, vím o škole s matematickým druhým stupněm, která ve srovnání s gymnázii vychází slušně.
Je pravda, že děti na 8-letém gymnáziu přestano mít čas na kroužky kvůli hromadě učení, zatímco na ZŠ se jen poflakují??
Ne, nepřestanou mít čas na kroužky. Myslím, že mezi poflakováním a dřením 24h denně je ještě dost manévrovacího prostoru.
Kde bývá většinou lepší atmosféra třídy - na ZŠ nebo na gymnáziu?
Jak to je většinou, to fakt nevím. V našem konkrétním případě (jedno dítě, druhé teprve půjde do primy) je lepší na gymplu, než byla na ZŠ, i než je v téže třídě dnes (zůstali kamarádi, tak máme informace).
Zajímají mě hlavně pražská, ale klidně pište z celé ČR.
Odpovědět