14.5.2013 7:58:26 Milada.
Re: Skutečný rozdíl v učivu mezi II. stupněm ZŠ a osmiletým gymnáziem?
Jo tak, Ty to pises. Ano, u maturit jsou pozadavky stejne, ale oktavani dopadaji samozrejme lepe. Tak to proste je. Pokud si nekdo vybere napr. tu maturitu z 2. ciziho jazyka, tak na tom zrejme bude lepe ten, kdo se ho ucil 8 let, ne 4.
(Pisu o stavu do letesniho roku, do letoska jeste nebyl 2. cizi jazyk na ZS povinny).
To stejne napr. s tou chemii. MKV - to je takovy jako zemepis s dejepisem popr. OV. Jak jsem psala na ZS maji treba vareni, tady maji MKV, coz u maturity mohou vyuzit.
Popr. jsou ty vysledky dane i tim, ze na nizsim stupni g. nekteri (vsichni?) vyucuji znamkuji presne jako u maturit, tj. jedou na procenta. Napr. ve slohu je znamka tvorena ze tri casti, presne jako u maturitni pisemky. Deti jsou na toto zvykle 8 let, na ZS toto neni. MMCH se tim deti uci procenta driv, nez je proberou v matice.
Jinak samozrejme hloubka uciva - tam je to jasne v predmetovych olympiadach/soutezich - vetsinou se na prvnich mistech umistuji deti z gymplu. Nektere zakladky casto skolni kola ani neporadaji -> dite nema jak se k olympiade a k vetsi hloubce uciva dostat, jinde znalosti ze ZS nestaci na to, aby deti byly na prvnich mistech. Nerikam, ze je to na 100% a vsude. Muze nekde na ZS studovat nadsenej treba biolog, muze mit mnohem lepsi vysledky nez dite z gymplu a pri olympiade vsechny prevalcuje. Muze mit vyborneho vyucujiciho prirodopisu, muze chodit do odborneho krouzku a pak je roky v BiO prvni. To je normalni, ale to je jeden jedinec z mnoha deti napric rocnikem.
Odpovědět