13.5.2013 16:52:52 Brunhilda
Re: Skutečný rozdíl v učivu mezi II. stupněm ZŠ a osmiletým gymnáziem?
sou na gymnáziu rozšířené osnovy učiva nebo je to stejné a jen na gymnáziu učitelé kladou vyšší nároky na děti? V čem jsou rozšířené osnovy - v rozsahu biflování spousty informací nebo také v řešení různých úloh? Znáte nějakou ZŠ II. stupeň, která by se svou úrovní vyučování i učiva vyrovnala bez problémů gymnáziím? Je pravda, že děti na 8-letém gymnáziu přestano mít čas na kroužky kvůli hromadě učení, zatímco na ZŠ se jen poflakují??
Kde bývá většinou lepší atmosféra třídy - na ZŠ nebo na gymnáziu?
Zajímají mě hlavně pražská, ale klidně pište z celé ČR.
- rozsah biflování, řešení úloh,..: To je gympl od gymplu a učitel od učitele.. Obecně (budu-li mluvit o gymplu, na kterém je syn) je vyžadováno víc encyklopedických znalostí, ovšem mají i víc projektů a samostatné činnosti. Obecně se na ně kladou o dost větší nároky na samostatnost (je teprve v šestce).
- úroveň ZŠ a gymplu: Určitě jsou ZŠ s velmi dobrou pověstí, většinou ty s rozšířeným vyučováním (ať už jazyků nebo třeba matematiky). Obecně je ale pravda, že na běžné ZŠ zůstává více dětí, které nejsou studijní typy a podle toho se také odvíjí ta úroveň.
- čas: Většinou děti, které na přijímačky dřou (některé i půl roku až rok předem), musí dřít i na tom gymplu. Tím pádem pak nemají tolik volného času. Otázka je, jestli bylo vhodné, aby si ten vstup na gympl vydřely.. Jinak studijní typy sice přípravu zintenzivnit musí (málokdo zvládá na jedničky, aniž by se na učivo aspoň podíval), ale o koníčky nepřijdou.
- atmosféra: Tady to teda ale absolutně záleží na lidech.. Nemyslím, že by se dalo zobecnit, že na ZŠ je to tak a na gymplu onak.
Odpovědět