2.7.2017 15:58:53 Diva.Bara
Re: Známkování TV
anett, mě na těchto diskusích baví, jak se rádoby zasvěceně vyjadřují ti, kteří si to nikdy nezkusili, nikdy se nepostavili před třídu, případně mají zkušenost max z kroužku nebo sport. oddílu. osobně bych TV neučila, nemám k tomu vztah, stačilo mi párkrát suplovat, neznám metodiku apod. ale rozhodně bych si nedovolila tvrdit, že by to šlo, případně jak by to šlo. možná by pomohlo, kdybys napsala, jak konkrétně by tedy šlo učit tv, resp výchovy, tak, aby to všechny děti bavilo a něco jim to dalo (věřím, že většina dětí by se nadchnout dala, a že jsou učitelky, které výchovy takto učit umí, pár jich znám). ale netvrdila bych, že takto nadchneš každé dítě, a že nezáleží na tom, jestli k tomu předmětu (umění, hudba, sport) nemá vztah z domova.
mám čerstvou zkušenost s jiným předmětem - považuju se za dobrého učitele, mám už nějakou tu praxi, a jsem schopná sebereflexe, tzn když se něco nepovede, přehodnotím to, proč a jak by se dalo lépe, boty samozřejmě občas udělám, jako každý, důležité je se z toho poučit a jít dál. měla jsme jednu relativně obtížnou třídu na zaujmutí, byli to flegmatici, případně typy, které měly pocit, že vědí vše nejlépe. fakt jsem dělala, co jsem mohla, abych je zaujala, vymýšlela jsem neustále něco nového, snažila se měnit metody práce, pracovala s nimi individuálně. ale nedala jsem jim nic zadarmo, bohužel u mě někteří narazili - ti, co si mysleli, že jsou hvězdy v předmětu a přitom nejsou, dělají i ty základní chyby. nastoupila nová kolegyně, blonďatá hvězda, bez zkoušeností a ochoty se učit, dle mého (a nejen dle mého názoru) učí prostě špatně, nezná metodiku, předmět pořdně neovládá (děti z mých skupin za mnou chodí, po spojení třídy při suplu, zda se to opravdu řekne tak, jak jim to pí učitelka říkala - ne, neřekne). ale, paní kolegyně se pasovala do role jejich kamarádky, sdílela s nimi svoje problémy a přešlapy, nechávala je si dělat víceméně co chtěli apod. když teď tahle třída odcházela, mně neřekl nikdo ani "čau, tvá máňa", s kolegyní se loučili srdceryvně, vzájemně plakali apd. asi dělám něco špatně, nevím, je mi to jedno, snižovat svůj standard nebudu a ani nebudu se žáky kamarádka (což nevylučuje přátelský vztah, ale jsou určité hranice), věkem by mohli být moje děti.
Odpovědět