Re: A co kroužky
Jeno,
já nemám (resp. neměla jsem když byl O. prvňák) problémy s tím, že děti mají úkoly - pokud jsou v rozumném rozsahu. O. měl fajn učitelku, takže úkoly byly tak v rozsahu 3 - 4 řádky psaní nebo 6 - 10 příkladů, popř. nějaké vybarvování ... + měli každý den pár minut číst. Nikdy neměli dva úkoly - vždycky buď Ma nebo Čj a nemívali úkoly na víkend. Přijde mi, že si tak dítě zvyká na to, že do školy se třeba se připravovat, že má nějaké povinnosti. Ale musí to mít míru - podle mne by nad tím dítě v 1. tř. nemělo strávit víc než 15 - 20 min.
MMCH - i o tom doplňování I - Y si nemyslím, že by bylo k ničemu (když odhlídneme od lýčeného provazu;-) - vyjmenovaná slova jsou podle mého hodně o rutině a ta se jinak než procvičováním nezíská (pak ještě čtením - ovšem, co si budeme o tom, kolik většina dnešních dětí čte, povídat)
Úkoly jsem nikdy nenechávala psát nanečisto - chápu úkol jako procvičení naučeného, takže to nemusí být dokonalé ... Přepsat jsem O. nechal úkol jen párkrát (snad 3x, nikoliv v 1. tř., ale loni ;-) - když jsem viděla, že to vyloženě odflákl ... Úkoly kontroluju, na chyby upozorním a vysvětlím. To jestli si to opravil už nekontroluju - jeho problém ...
Odpovědět