"Upozornění: Pokud kašel neustoupí, navštivte lékaře," zní z televizní reklamy. Šárka (5 let) se ptá: "„Mami, kam ustupuje kašel?"
John Condry, profesor psychologie na americké Cornellově univerzitě a ředitel Centra pro výzkum účinků televizního vysílání, uvádí ohledně dětské schopnosti soustředění toto: „Malé děti se dívají na kreslené filmy, protože jsou snadno "čitelné". Každý pohyb je v nich zdůrazněn tak, aby na sebe obrátil pozornost dítěte. Problém spočívá v tom, že tato "čitelnost" nahrazuje potřebu soustředění a pochopení.“
Ustavičnou změnou obrazů televize samozřejmě vábí pozornost, ale neumožňuje dětem soustředění.
Z odborných statistik vyplývá, že:
Reklamní agentura Euro RSCG, nejvýznamnější evropská skupina v oblasti sdělovacích prostředků, koordinovala studii, kterou prováděl tým 50 psychologů, vychovatelů a odborníků na komunikaci. V této studii odborníci zkoumali, jak vzorek 450 dětí ve věku od 8 do 13 let doma sleduje televizi. Výsledky studie hovoří samy za sebe:
Jen 29 % dětí připustilo, že se jim "líbí to, na co se dívají dospělí", zatímco 71 % suše prohlásilo: "Ne, nelíbí se mi to."
Proč? "Protože tam pořád křičí," uvedla 34 % dětí. "Protože nerozumím tomu, co říkají," odpovědělo 29 % dětí.
17 % dětí přiznalo: "Protože se jich bojím," a dalších 20 % přiznalo: "Protože mě nudí."
Ukázka je z knihy Jak odmalička rozvíjet inteligenci dětí, kterou vydal Portál a kterou koupíte zde.
Poslední fotky z emailového průvodce rodičovstvím.
Emailový průvodce rodičovstvím je zdarma pro všechny rodiče od početí do 6 let věku.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.