10.4.2013 19:27:22 Žluťásek.
Integrované děti a jejich začlenění do třídního kolektivu
Jsem zastánkyní integrace, včera jsem poslouchala přednášku Tomáše Feřteka mj. o škole pro všechny, ale dnes jsem byla ve škole, ve které jsou děti s IVP, některé pro ZŠ praktickou, některé pro normální základku, ale i ty základkové děti jsou děti s poruchama chování a učení. Připadalo mi, že jsou tam všichni jedna parta a zapadlo tam i naše dítě, na který koukaj ostatní děti v běžným kolektivu skrz prsty.
Už jsem od pár dětí vyslechla, že mají ve třídě např. kluka/holku s asistentem a že je takovej zvláštní, víceméně mimo kolektiv.
Je integrace opravdu to nejlepší i pro psychiku těch dětí?
Já si ji dovedu celkem pěkně představit, pokud by probíhala ve věkově smíšených malých třídách. Ale ve stávajícím systému?
Máte ve třídě integrované dítě, např. s výraznějším ADHD? Jak ho přijímá kolektiv? Má ve třídě kamarády?
Odpovědět