Re: Dotaz na učitelky a matky integrovaných dětí ohledně zapadnutí těchto dětí do třídního kolektivu
Pawlo - to by mě přesně zajímalo - ohledně té integrace - jak to chodí tam, kde to funguje. Na škole, co chodí starší syn, je navíc dvojtřída tzv. praktická. Dost na to, že v Tzv. běžné třídě jsou 3 žáci s výraznými poruchami chování, teď jim prý sebrali peníze na asistenty /tudíž škola je nemá z čeho platit, ale dítě si ho prý může platit samo - asi z nějakých příspěvků. Takže asistenta má jedna téměř nevidomá dívka. A škola dostala prý nějaký postih za to, že děti z tzv. praktické třídy separuje a neintegruje a že je musí zařadit do běžných tříd. Ono se zdá, že to není problém, protože tyto děti třeba absolovovali výchovy, zeměpis, dějepis atd. integrovaní do tzv. běžných tříd, zvlášť měli předměty jako jazyky, matematiku, fyziku, chemii........ s extra přístupem. Takže dvojtřídu zrušili, děti zařadily do běžných tříd, nejvíc se toho bojí rodiče těch dětí z praktické - což se jim nedivím. Nedochází prý k útokům na tyto děti, protože ty ostatní děti je znají, ale tyto děti přestaly téměř komunikovat s učitelem, protože se stydí, že neznají to, co ostatní, není čas na idividuální práci, neboť ve třídě musí učitel pracovat s nadanými dětmi, s průměrem, podprůměrem, s dětmi s poruchami chování a teď navíc s dětmi z praktický. Co zjišťuju, prostě je to v háji a zatím nikdo nevidí žádný pozitivum v tomto stavu.
Odpovědět