10.4.2013 21:10:58 vokounek
Re: Dotaz na učitelky a matky integrovaných dětí ohledně zapadnutí těchto dětí do třídního kolektivu
Stávající systém není dobrý pro integrované ani pro ostatní a ani pro kantory. Ale řekla bych, že nejhůř to odnášejí děti bez speciálních potíží.Protože když je ve třídě 4-5 integrovaných potřebujících individální přístup ( jako by ho jiné děti snad nepotřebovaly..),spojený s často téměř permanentním usměrňováním chování a pozornosti, pobízením k práci, tak se hodně špatně úpracuje. Většinou kolem 25 dětí ve třídě, má se do to ho zopakovat látka, probrat nová a když každému z integrovaných věnuje učitel pět minut iindividuální péče, tak z hodiny moc nezbývá.Já si říkám, jak k tomu přijdou ty ostatní děti.
Takže asi je to nepopulární, ale já pro integraci dětí, který mají poruchy chování, jak jsou nastavené podmínky dnes, nejsem. Naopak jsem všema deseti pro integraci tělesně hendikepovaných dětí.
Jinak se začleněním do kolektivu si myslím, to mají integrovaní stejné jako každé jiné dítě. Pokud je přátelský a umí se kamarádit, tak nemají problémy.
A to, že nabourávají výuku svým chováním, většinou ostatním dětem nevadí. Předpokládám, že to berou jako spestření, že učitel musí domlouvat Pepíkovi, že válet se po zemi a polejvat se vodou senedělá, stejně tak pokřikovat po třídě nejapnosti.To že je bité jejich vzdělávání asi děti neřeší.Většinou.I když jsem zažila, že některé klidné, tiché děti, které rády soustředěně pracují, byly z integrovaných s poruchami chování dost stresované.
Odpovědět