8.3.2016 20:19:43 Termix
Re: Jak si představujete ideální výuku angličtiny na ZŠ?
Líbilo by se mi, kdyby se angličtina běžně učila tak, jak to dělám já.
Neučím tedy na žádné státní škole, ale učím od malých dětí až po dospělé, od úrovně barvy a zvířátka až po přípravu na CAE.
Ale když mluvíme o dětech. Nepromluvím česky. Nikdy. Zpíváme, hrajeme klidně i deskové hry, mám hromady obrázků a knížek, čtu je s dětmi, vymýšlím jim vlastní příběhy, nosím různé hračky a nevím jaké pomůcky. Zrovna dnes jsem prvňákům půjčila zvířátka, mám plný kufr takových těch Schleich, nejdřív jsem jim zahrála vymyšlenou pohádku já a pak měly děti chvilku čas, aby si připravily příběh samy. A zvládly to. Jasně, používaly spíše infinitivy, sem tam spojení jako Let´s play, Let´s go, come here, don´t .... ale moc se jim to povedlo. Děti byly nadšené a chtějí to hrát zase někdy. Mám vždy 18 týdnů na pololetí a na každý týden připravené něco extra. Právě buď nějakou hru a nebo pohádku, prostě NĚCO. Děti se pokaždé těší. A kromě toho děláme i práci v učebnici, i s těmi nejmenšími, prostě bez psaní a čtení. Větší děti už samozřejmě musí i psát a číst a i tu gramatiku se učíme. Miluju Anglii a vím, že jsem na spoustu z nich už svoji lásku ke všemu anglickému přenesla. Mám neskutečné množství písniček a zpíváme.
Mě to baví. A baví to "moje" děti. A jejich rodiče se tváří spokojeně.
Ale já si "hraju" i se svými dospělými.
Bohužel moje vlastní děti mají i tu klasickou školní angličtinu, kdy paní učitelka nepromluví anglicky, jak je rok dlouhý.
Odpovědět