23.3.2010 12:38:14 vetvicka
Re: Mám dítě se SPU
Přispěju taky se svou troškou do mlýna. Jsem učitelka 1. stupně ZŠ (9 let praxe). Při studiích jsme se zabývali speciální pedagogikou jen 1 semestr, bylo to moc zajímavé, ale pro práci s dětmi, které mají dys... mi to moc nepomohlo. A v době, kdy jsem ve třídě měla integrovaného žáka kvůli dyslexii mi bylo jasné, že se potřebuji touto problematikou hlouběji zabývat. Navštívila jsem proto několik kurzů s touto tématikou, z nichž jeden byl opravdu dobrý a užitečný (vedla ho paní Olga Zelinková- doporučuju).
Zjistila jsem totiž, že kromě toho, že beru ohled na tyto poruchy učení, můžu také svým žákům pomoct naučit je tyto poruchy učení kompenzovat. A můžu dělat víc než jen nechat se vést doporučeními z PPP. Taky jsem zjistila, že každý žák, který má dyslexii, je schopen něčím tuto poruchu kompenzovat, což mu pak usnadňuje učení. Jde jen o to, pomoct nalézt každému žákovi to, v čem je dobrý a co mu jde lépe. Samozřejmě, že o toto by se měli snažit učitelé i u těch pomalejších žáků. Na 1. stupni máme výhodu, že s žáky pracujeme ve více předmětech a můžeme je lépe poznat. Což pro učitele 2. a 3. stupně může být složitější.
Odpovědět