25.3.2010 22:59:59 Vážný
Re: Naprosto souhlasím,
Ono to ani moc jinak nešlo. Pokud měli prostě takhle rozsáhlý domácí úkol (dostávali úkoly od čtvrtka do úterka, v pondělí měl syn koně, tak to moc jinak nešlo), tak prostě makat musel. Ve škole byly úlevy, byl individuál, ale úkoly měl stejné jako všichni ostatní. Škola takhle byla dost nastavená - jsme škola individuální, ale výběrová, máme spostu aktivit a tak halt rodiče musí s dětmi víc pracovat doma. Dítě ponechané "napospas" by tam sotva mohlo fungovat dobře. Navíc i spostu činností, soutěží apod. přímo vyžadovalo zapojení rodiče...
Vedle DÚ byly často součástí letáčku pro rodiče, který třídní vydával tak do konce 4. třídy každý týden i z jaké látky budou písemky (často i přehled cvičení) a tak samozřejmě pilnější matka (a to moje žena je vrchovatě - povinnosti se mají plnit) to s dítětem prošla shora zdola - protože prostě je taková a nic jiného ani neuměla. Trochu jsem jí vždycky musel brzdit v zájmu psychického zdraví celé rodiny.
No a někdy v prvním pololetí 4. třídy se to začlo definitivně lámat. Syn měl stále samé jedničky (díky IVP), ale zkamarádil se s klukem, co byl tak nějak geniální, mluvil 4 jazyky už v první třídě, a četl si v nich (Čj, Sj, Aj, Nj) a i jinak byl špičkový, ale děti ho neměli moc rády. Syn byl také vyděděnec a průserář, ale možnost občas něco opsat a i to kamarádství ho vtáhlo mezi cca první pětici třídy. I přes LMD. No a tak jsme po poradě s PPP začali uvažovat o gymplu.
Synovi jsme dali koncem 4. třídy na výběr zda se o to pokusí, ale pak nastanou churchillovské "krev, pot a slzy" a syn přijal. Samozřejmě občas remcal, ale jak začal chodit na zkoušky na nečisto a měl srovnání, tak ho to chytlo. Vedle školy pak každý den dělal písemku z ČJ i z M a byla to dřina. Chodil na skvělou přípravku z matiky (od mého bývalého třídního) a na příprvku M+Čj našeho cílového gymplu. Před zkouškama měl cca měsíc a půl nemoci, kdy jsme už kašlali na školu, ale na přípravy chodil. (Navíc školu oslabila i karanténa kvůli žloutence apod.) Poslední cca 2 týdny nám třídní dal s lehkým srdcem studijní volno...
Syn udělal zkoušky na 2 ze 3 gymplů, na třetí by se byl asi dostal na odvolání.
V pololetí mu to šlo úžasně, teď už trochu vypadl z té setrvačnosti, přišlo pár trojek a čtyřek, ale celkem to ještě pořád není nijak špatné. Oproti mně se jasně rozhodl pro dějepis, dobře dopadl i na zeměpisné olympiádě (já kdysi na M-F-Info). Ve škole ho považují za lehce naprůměrného a hodně aktivního...
Odpovědět