4.11.2003 16:14:47 Iva
Re: Tolerance k drogám.
Monty, znám i kuřáky normálních cigaret, kteří nejsou závislí, v určitém období života kouří a pak ne. O to tady nejde. Já jsem asi špatný adept na to, pochopit, co je na tom společenského, a to, že je to "společenské", to je podle mě právě ta hlavní škodlivost drogy jako je například zmiňované kouření čehokoli, alkohol atd. Nikdy jsem nekouřila, smrdí mi to, nechutná (občas jsem se právě z té hloupé "společenskosti" i snažila se to naučit, nelze), spíš naopak, nerozumím, co na tom kdo má, a to samé mi říká tvrdý alkohol. Když chci být společenská, klidně mi stačí minerálka, nebo třeba víno. Tím neříkám, že jsem se nikdy nenapila becherovky, ale kdyby se to nestalo, o nic bych nepřišla.
Problém vidím tak, že co je časté a tolerované, je považované za běžné a hlavně "normální". A požívání drog za normální nepovažuju, ale je fakt, že mladí nebo ti, co chodí do podobné společnosti jako ty, to tak berou. Já například Paralen považuju za lék proti bolesti nebo nachlazení, a tak ho i užívám. Jiné použití není podle mě v pořádku. Souhlasím taky s pěstováním a používáním konopí jako léku, ta hysterie okolo je strašný nesmysl, ale současně nesouhlasím s tvou propagací kouření jointů, ve smyslu já jsem jich vykouřila hafo a nic mi to neudělalo, tak proč to zakazovat.
A co se týká vztahu dětí k drogám, mám pocit, že nejčastěji se tu vyjařují rodiče, jejichž děti jsou ve věku těžce předškolním, nebo dokonce batolecím, a ti o tom, při vší úctě, nemůžou nic vědět, leda ze své vlastní minulosti. A přiznejme si, že minulost (dětství a rodinné poměry) většiny těch konzumentů drog, tedy těch, co se zastávají lehkých drog, není zrovna taková, jaké bysme přáli našim dětem, takže tyto názory považuju za ty, co se teprve vyvíjejí, a hotové budou až jejich děti se dostanou do určitého věku, kdy je už často bohužel pozdě.
Pro Sosana - druhý stupeň základní školy by ještě měl být dobou, kdy vztah mezi rodiči a dětmi je dostatečně dobrý, aby se něco dalo dělat, ale je to samozřejmě indivinduální, takže spoléhat se na to nedá. Já jako hlavní předěl vidím nástup dítěte na střední školu,(ve svých očích je náhle dospělý) zvláště druhý ročník, kdy mu už narostou křidýlka, má víc nehlídaných aktivit (třeba taneční) a tím i víc příležitostí, které rodiče nemají pod kontrolou a ani nemůžou mít, a ještě je to někdy dost děcko na to, aby to zvládali, rozlišovali správně. Možná má jiný zkušenosti jiné, u nás to je takto.
Odpovědět