27.7.2007 13:46:52 Grainne
Re: Učitelé a LMD
Začíná se mi to jevit tak, že nebudu osamocená se svým názorem, že nejprve bude nutné dovzdělat, pedagogy, kteří přijdou do styku s dítětem jako první a poté teprve někdo možná bude moci poučovat rodiče. Poučení rodiče se totiž jako ti popsaní v článku, nechovají. Článek se mi jeví jako následek trendu v dnešních školách(pevně věřím, že jen v některých), to víte, s dítětem se (rodiče), musíte učit, jinak z něj nic nebude, výsledek je vaše věc. Tím ovšem škola nenápadně přesouvá své povinnosti na rodiče, přičemž nerespektuje fakt, že někteří rodiče nemají potřebné znalosti, zkušenosti, ani vzdělání. Fajn, dítě přijde domů a sdělí mi, že tohle neví, protože "nedávalo pozor". Ať mi tu někdo z odborníků vysvětlí, jak mám motivovat z domova dítě, aby ve škole dávalo pozor? Měl by tam být učitel, který dítě motivuje, ne dozorce, který tam je,"aby se tam ty děti nepomlátily". Obzvlášť v dnešní době, kdy téměř každá učebnice vyžaduje určitou metodiku, je to dost problematické. Občas totiž musím nad učebnicí čtvrťáka sedět poměrně dlouho, než sama pochopím,co tím autor chtěl říci a pak vysvětluji, ovšem netuším, že jsem v rozporu s výkladem pedagoga, protože dítě přece "nedávalo pozor".
Odpovědět