30.7.2007 6:49:51 Terreza
Re: Hezká teorie - s/bez papíru
Mám podobnou zkušenost - syn měl ve škole problémy s češtinou, trochu i s matematikou, jako prvňák dostal na konci roku z čj 3, to mi připadalo trochu přehnané, vím, že není "hloupý", první pololetí druhé třídy opět hrůza v češtině, diktáty katastrofa, na ústní dotazy co se kde jak píše, odpovídá bez zaváhání. Na výzvu učitelky jsem navštívili ped.psych. poradnu a obdrželi "papír" s potrvzením "dys", doporučením intergace a individuálního plánu. "Papír" donesen učitelce, ta reagovala: jasně, jasně, vím, co dělat, od té doby diktáty stejné, nicméně známky mírnější, dítě spokojenější, pozměněn přístup k zadávání úkolů, jak jsem si všimla - i DÚ dostává jiné, než spolužáci nebo kratší, aby je zvládl vypracovat v kuse a bez "zhroucení" po první větě, že TAKHLE DLOUHEJ ÚKOL on teda nezvládne, a od té doby znatelná úleva, spokojenost syna i paní učitelky. Z čehož je vidět, že paní učitelka věděla, jak s takovým dítětem pracovat, ale začala až na základě doporučení PPP. Proč s tím nezačala nebo to alespoň nezkusila na začátku, když tušila, že problém je?! Mohla nám říct: "Podívejte se, váš syn má možná nějakou SPU, když má pracovat jako odstatní, tak to nejde, ale mám návrh na ten a ten způsob, a ten funguje, a kdyžtak si skočte do PPP, aŤ se na něj mrknou, vždyť je to chytrý kluk."
Ušetřili bychom (a hlavně synovi) pár měsíců bojů (s větrnými mlýny) a nechuti ke škole.
Odpovědět