27.7.2007 18:18:19 Ifka
děti s LMD
Chtěla bych se vyjádřit k citátu z článku :"Ve škole se těžko soustředí a zajímá je všechno kolem. Při doučování jsou nuceny se svým učitelem pracovat tváří v tvář na zadaných úkolech, je možné vysvětlit probíranou látku, kterou dítě v hodině nepochopilo, protože ji zkrátka nesledovalo."
Dnešní trend ve školství je bohužel takový, že se propouští učitelé a zvyšuje se počet dětí ve třídách (nemusí se to promítnout všude). Učitel v hodině s 30 dětmi bude těžko každodenně vysvětlovat roztržitému žákovi (a má jich jistěhdně) to, co už jistě mnohokrát opakoval. Když se např. v češtině ve 2.třídě celý měsíc (ale ne stále) opakuje psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, dysgrafik s LMD může místo psaní jen doplňovat i/y, používat u toho barevné pastelky, měkké a tvrdé kostky. Přesto se může stát, že za celý ten měsíc tuto látku nezvládne tak, jak si rodiče představují. Pak ovšem za jeho neúspěch může samozřejmě učitel...
Odpovědět