27.7.2007 18:34:06 Ifka
Re: Smysl známkování
Jaký má smysl třídit děti podle známek? Třeba v 9.třídě - ten půjde na gymnázium, má pěkné známky, ten na konzervatoř, má talent k hudbě, ten se půjde vyučit, je manuelně zručný,další zase bude rád, že vůbec základní školu zvládl a půjde někam dělat pomocnou sílu. I na školách, kde neznámkují, by slovní hodnocení mělo objektivně odrážet schopnosti a dovednosti žáka. Každý své hodnocení musí přijmout, musí se s ním spokojit. Nebo by bylo vhodné tlačit někoho studovat jadernou fyziku, přestože nepochopil ani základy fyziky na ZŠ? Má mu dát učitel jedničku z fyziky, jen proto, aby se nerozplakal? A co by na to řekli jedničkáři, kterým bylo shůry dáno nebo kteří se pečlivě učili? K těm sebevraždám z vysvědčení - podle mě je to vina hlavně rodičů, mají se informovat o známkách průběžně celý rok, ditěti nehrozit, smířit se s tím, že prostě z něho Einstein nebude a spíš ho pochválit za dílčí zlepšení nebo za to, co mu určitě jde.
P.S. Zajímalo by mě: vy byste ve škole nijak nehodnotila nebo jak byste to dělala ? To by mě opravdu zajímalo.
Odpovědět