24.6.2017 13:10:05 Lassiesevrací
Re: Jaká varianta je lepší na nižším stupni-dobrý učitel,ale horší kolektiv,nebo naopak?
Přestávky jsou dost zásadní. Chování dětí k sobě navzájem se ukáže jen během přestávky, paktování skupinek dětí proti jednotlivcům taky....je to začarovaný kruh. Špatné vztahy ve třídě hodně ovlivňují chování dětí i jejich vztah ke škole, prospěch atp.
To jsem pozorovala ve třídě syna, když jsem tam ještě bývala s ním. Tehdy nebyl ještě na černé listině on, ale jeho "problémoví" spolužáci. Oba přešli na jinou školu, byli vytlačeni učitelkou i spolužáky. Přestávky nikdo neřešil, bohužel. Takže provokace, rvačky, následně potrestání viníků - většinou automaticky těch samých. Všimla jsem si, jaké "s.ině" dokáží být vzorné holčičky a vzorní žáci.....
Ono se z pohledu rodiče bezproblémového žáka zdá v pořádku, že zlobivci a agresoři vypadnou jinam. Ale mně se takové vedení třídy, kdy je podporována ostrakizace jednotlivců, aniž by se nejdřív učitel pokusil najít nějaký fungující přístup k těm dětem, nelíbí ani trochu. Děti by se měly naučit vycházet s druhými, každý není bezproblémový a je dobré se učit jak přistupovat k různým povahám....
Někdy to není možné. Není vůle na žádné straně. Tam to fungovat nemůže.
Odpovědět