Re: Jaká varianta je lepší na nižším stupni-dobrý učitel,ale horší kolektiv,nebo naopak?
Anett,
to je určitě pravda.
Pokud se někdo narodí třeba s ADHD, tak za to nemůže a je nesmírně pitomé za to "vinit" rodiče (že ho špatně vychovali apod.).
Ale otázka je, jak s tím naložit, aby byli všichni co možná nejvíc spokojení - tedy i ten žák, i učitel, i ostatní děti.
Protože plně chápu, že ten žák může být a často i bývá velmi inteligentní, ale ten učitel také stojí před nelehkým úkolem, když tam má třeba 25 žáků, kterým vyhovuje určitý způsob výuky, a jednoho, který by potřeboval něco o dost jiného a když to nemá, tak působí jako rušivý element pro ten zbytek.
Musí to být hodně náročné pro všechny strany a svým způsobem chápu všechny tři a nezatracuju ani jednu (jako si nezaslouží být negativně nálepkovaný ten kluk, tak ani ta "vzorná holčička", která má prostě tu kliku, že jí daný způsob výuky vyhovuje, ani ten kantor, pro kterého to musí být fakt perda. Plus někdy to chování, jakkoli je pochopitelné, prostě ruší.
Vlastně nevím, jaké by bylo optimální řešení - vytvořit třídu jen z dětí s ADHD? To by asi bylo pro kantora dost náročné, navíc nevím, zda by to nepřipomínalo "zvláštní školu", což asi není tak úplně žádoucí. Dělat to jako teď, kdy se žáci s ADHD rozptýlí do běžných tříd s asistenty? To mi přijde jako laikovi dobré v tom, že se ty děti navzájem naučí komunikovat, a to jak ten s ADHD s těmi ostatními, tak oni s ním. Ale asi by to muselo být zvládnuté ze strany školy, a to nevím, jestli vždy je (jak to popisovala kdoto, tak u nich asi zrovna tak úplně ne).
Jaké by tedy bylo optimální řešení z pohledu matky dítěte s ADHD?
Odpovědět