25.6.2017 18:20:41 Monty
Re: Jaká varianta je lepší na nižším stupni-dobrý učitel,ale horší kolektiv,nebo naopak?
Delete,
možná nevhodný dotaz, ale co/v čem tedy má být pro dítě s PAS nebo MR ten přínos?
Mně to totiž není jasné, když nejde o kamarády a ani o to, aby nebylo handicapováno do budoucna (což u dětí s poruchami typu ADHD, které nemají vliv na intelekt chápu) ve vzdělání, ale u mentální retardace se to děje proč?
My měli třeba někdy v šestce ve škole spolužáka (přistěhoval se odněkud), který by z dnešního hlediska nějaké to PAS slíznul. Po roce byl přeřazený do pomocné školy. Co tak vím z vyprávění, pracoval pak v dospělosti někde na stavbě jako pomocný dělník, ale žil ve svém světě, vyráběl falešné legitimace FBI a hrál si na tajného agenta.
Moc nevím, v čem pro něj byla normální škola přínos. Kamarády neměl. Učivo nezvládal. Nikdy nezažil žádný úspěch, ale posměchu celkem dost. I když šikanován vyloženě nebyl, všem bylo jasné, že "za to nemůže". Fakt není pro děti s PAS/MR lepší být víc "mezi svými"?
Syn ostatně také vypráví, že se ten kluk s asistentem chce kamarádit nebo že se minimálně snaží ostatní oslovovat, komunikovat s nimi. A ti ostatní se cítí trapně, protože ví, že je postižený, ale z jejich pohledu "plácá hovadiny" a oni moc neví, jak na to reagovat. A vlastně i synův původní dotaz zněl stejně - k čemu mu to je, když učivo nezvládne a kamarády nemá?
Odpovědět