22.12.2011 16:44:55 judy
Tak nevim
Tak nevim, proc se dohadovat o tom, "kterou anglictinou" na zakladni skole v CR vyucovat.
Na zakladni skole se dite nauci pri nejlepsim ZAKLADY anglictiny - av tom pripade jde o zaklady, ktere jsou prakticky temer stejne. Slovni zasoba je pomerne mala, nejaka konverzace ditete, ktere neni zvykle anglicky v praxi mluvit, neni na zadne vysoke urovni, aby melo problemy s tim, jestli mluvi britskou nebo americkou nebo australskou nebo jinou anglictinou. Cesky prizvuk rovnez nijak neprispiva k tomu rozpoznat, kterou anglictinou vlastne mluvi. A krome toho - z ktereho ditete bude anglicky pisici spisovatel? Potrebuje se spis domluvit, a k tomu zrovna fraze z anglickych ucebnic nijak moc nepomahaji. Zrovna tak ani ne k psani nejakych obsahlejsich stati - na to je toho potreba daleko vic, a to se proste nauci tam, kde se to vyucuje na vysoke urovni. Nebo v jine zemi.
Pokud je k dispozici ucitel z te ktere zeme, ktery s detmi mluvi svou materstinou=anglictinou, ani v tom pripade dite anglictinu neovladne natolik, aby muselo resit, kterou anglictinou kdo s nim mluvi - bude se snazit vubec rozumet, at konverzuje s kymkoli, nez si zvykne.
Pripada mi to jako reseni, kterym ceskym narecim se bude v te ktere skole vyucovat. Dulezite je, aby se dite cestinu naucilo - a to i tehdy, jestli zije na Plzensku nebo na Ostravsku - ten spisovny zaklad se od nareci lisi natolik, ze nez si zvykne, ze tu ci onde lidi mluvi jinak, nejakou chvilku mu to potrva. Zrovna tak jako nemcina - kterou nemcinu se bude ucit - na severu Nemecka lide mluvi jinak nez na jihu, jinak nez ve Svycarsku, jinak nez v Rakousku. A presto se domluvi, staci chtit.
Odpovědět