5.11.2015 12:42:56 Bambule2
Obecné plky přesně tak
a ještě světový mííír ! A teď vážně. Věřím, že to jde (ono vlastně to rozdělení do skupinek = jednotlivé třídy po cca 10-ti žácích podle úrovně, jen se tomu neříká třídy, ale skupinky, které budou fungovat pod jednou hlavičkou školy a třeba se setkají na hudebce, nebo v tělocviku, že). Takto by to mělo fungovat ideálně, jeden učitel cca na 10 žáků, k ruce ze 2 asistenty a rozdělení podle úrovně do tříd (tedy pardon skupinek). Mno, ale tak to asi u nás fungovat nebude, viďte ? Nebo snad vidíte někde schválené miliardy na nové učitele, asistenty ? Vidíte někde nafouknuté zákl.školy, které již nyní praskají ve švech a musí se mnohde dělat třídy po 30-ti žácích ? Ruší se družinové prostory a specializované učebny, jen aby se mohlo udělat každý rok o 1-2 třídy víc. Tak to totiž nyní na ZŠ vypadá. A do těchto silných ročníků chtějí zavádět tuto nedotaženou inkluzi ? Ptali jste se kromě těchto obecných řečí na názor také konkrétních pedagogů, učitelů jak na normálních, tak i zvláštních ZŠ ? Rodičů dětí, které zvláštní školy navštěvují ? My takovou v rodině máme a samozřejmě se to nese v duchu "díkyBohu, že se to nás již nedotkne"... A nejsou sami. Protože tak, jak by to mělo vypadat ideálně, to prostě u nás vypadat nebude a přinese to jen frustraci na všech stranách. A především velký boom soukromých škol. Touto nezvládnutou inkluzí totiž spějeme mílovými kroky k systému, jaký vidíme třeba v USA, nebo v Anglii - budou státní školy a budou soukromé školy, kam se budou snažit upíchnout rodiče své děti za každou cenu. A kdo na to nebude mít, smůla. Zeptejte se Češek, které na těchto státních zákl. školách v Anglii učily, jak to tam vypadá. U nás, ačkoliv jsou drobné rozdíly, tak pořád máme státní zákl. školy na určité vysoké úrovni a až od určitých ročníků se to částečně segreguje na gymnázia (ale podle úrovně znalosti, nikoliv podle peněženky rodičů, tedy v našem systému i chytré děti sociálně slabých rodičů mají šanci se vyučovat ve slušných školách a pak na výběrových gymnáziích). Aneb cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly...
Jinak myslím, že se tu rozhodně nebavíme o dětech fyzicky hendikepovaných, nebo o dětech různých národností - tyto pokud vím bez problému naše školy navštěvují (samozřejmě záleží i na technickém stavu školy - doposud bohužel ne všechny jsou třeba bezbariérové, ale toto lze až na výjimky dořešit). Takže v tomto duchu mi přijde vaše výzva úplně zbytečná nad něčím, co v podstatě funguje. Co obecně nefunguje, je individuální přístup k dětem podle jejich schopností (rodiče vysoce nadaných dětí by mohli vyprávět), ale to se nemůžeme divit - jedna paní učitelka na již nyní velmi různorodou skupinku až 30-ti dětí, jsou určité fyzické limity. Takže A je sice moc hezké, ale dokud nebude i B, tak to bude na (nemůžu najít slušný výraz). Aneb vraťme se do reality.
Odpovědět