9.11.2015 9:51:45 petra (10, 13)
Re: Obecné plky
Souhlasím. Nevím proč se nepoužívá rozum a společné vzdělávání ano, ale s určitými hranicemi. Moje děti chodí na spádovou vesnickou školu, kde ve třídě najdete opravdu různý výběr žáků s různým IQ a z různých soc. vrstev a s různým postižením. Myslím, že se shodneme, pokud se jedná o tělesné postižení není problém a i děti se s tím velmi rychle sžijí a je to přínosné, ale jaký přínos má dítě s nižším IQ a poruchou chování pro ostatní to nevím. Sedí samostatně odděleně od ostatních, aby jim neubližoval a o přestávce je s učitelkou v kabinetu. Při hodině nemá zájem o učivo a vyrušuje, často s pí.učitelkou navštěvuje pana ředitěle, který na něj trochu platí. Syn pak přinese učivo domů a např. u Aj musíme přečíst článek a přeložit, napsat slovíčka a vyplnit dvě stránky pracovního sešitu. Syn je vysoce nadprůměrně inteligentní a tak má individuální studijní plán tzn, dle školy další práci doba - křížovka s tajenkou v Aj k probíranému učivu, referát a prezentaci tématu na hodinu. Výsledek dle mne je domácí studium, které mne zabírá mnoho času a nic rozšiřujícího pro mého syna. Zákonitě moje snaha směřuje k přesunu na jinou výběrovou školu. A to není můj pocit, ale syn se do školy netěší, nudí se tam a vadí mu kázeňské problémy u vybraných spolužáků. Můj závěr je, že schválením společného vzdělávání pohřbíme školství tak jak ho známe nyní a přesuneme se k segregaci vzdělání dle jednotlivých společenských vrstev a bude po společném vzdělávání.
Odpovědět