| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Rodiče podporují dialog ke společnému vzdělávání dětí

10.11.2015 11:16:36 X__X

Re: Bludy o inkluzi

hmm, ten článek ale přináší víc pochybností a otazníků, než odpovědí ~d~

Když už mluvíme o bludech, je dobré také dodat, kde jsou reálná rizika. Ta tkví především v téměř nulové informovanosti škol, učitelů i rodičů.
no, jak v článku správně píší, zápisy jsou za dveřemi a školy téměř nemají informace? pokud stát nezvládá ani tak základní věc, jako je podat včas dostatečné množství a dostatečně jasné informace, jak tentýž stát zvládne začlenění v praxi? informace pro odborníky i laiky, školení pro učitele a to včetně zajištění dostatečného množství odborných stáží v zahraničí, kde to funguje, zajištění dostatečného množství speciálních pedagogů do každé školy - to je přece základ, který musí předcházet praxi. jinak se nejedná o nic jiného, než o pokusy na dětech - buď to přežijí v dobrém psychickém zdraví a vzdělání ani dětí hendikepovaných, ani těch ostatních, nijak neutrpí, anebo holt mají smůlu, přece ne každý pokusný králík experiment přežije v dobré kondici, s tím se musí počítat ~d~ z toho celkem běhá mráz po zádech, já myslela, že aspoň odborníci, vědí co a jak a že diskuze se vedou jenom mezi "prostým nevzdělaným lidem".

do školy třeba se šesti sty žáky a třiceti třídami přijde nových šest či osm dětí k těm, které už tam jsou a mají nějaký handicap a podporu.
to mi přijde takhle naráz dost. bude ta škola a to mít kapacity? nevím, jak je to jinde, ale na naší škole se ve třídách, kde je integrované dítě (myslím tím dítě s nějakou výraznou vadou, nemám na mysli děti s poruchami učení a papírem z PPP), udržuje poloviční množství žáků na třídu. nevím, jestli je to aktivita školy nebo jestli to tak vychází přímo z legislativy (ono to snížené množství dětí pamatuji i ze školky, pokud tam chodil chlapeček s downovým syndromem), každopádně mělo to význam. pro modelovou školu by to tedy znamenalo rozdělit osm tříd na dvě (pokud mají plný počet žáků, což třeba naše třídy mají), sehnat pro ně dalších osm volných učeben na kmenovou třídu a dalších osm třídních učitelů - plus osm asistentů pro děti s problémy a předpokládám, že by bylo potřeba navýšit i ne-třídní učitele, protože i učitelům odborných předmětů sice zůstane stejný počet žáků, ale více tříd, kdy každá si jede svůj rozvrh. mně to zas až jako taková nevýznamná banalita nepřijde, na to je potřeba dostatek volného prostoru, dostatek peněz a dostatek učitelů.

Už dnes jsou a ještě více budou třeba na každé škole a je jich jasný nedostatek (pozn. speciálních pedagogů). Optimální by bylo ze současných praktických škol udělat metodická centra nabízející pomoc a odborníky běžným školám.
takže speciálních pedagogů je na běžných školách už dnes málo. proto na ty školy pošleme děti, které jejich péči potřebují a doteď ji využívaly, ale teď holt utřou nos, speciální pedagogové nestačí ani pro potřeby současných žáků školy, tak holt ty nové potřebné děti musí pochopit, že na ně už nedostane. nebo současní žáci budou muset pochopit, že děti ze speciálních a praktických škol mají přednost a budou to oni, komu se zhorší kvalita výuky? nějací učitelé z praktických škol možná se svými bývalými žáky do běžných škol přejdou, ale rozhodně se jeden učitel nebude moc roztrhnout, aby přešel se všemi svými žáky. nemluvě tedy o tom, že pokud má z praktických škol zůstat poradenské centrum, tak určitě do škol nepřejdou ani zdaleka všichni současní speciální pedagogové. aby to pak se speciálními pedagogy na běžných školách nedopadlo jako ve zdravotnictví se sestrami - díky nedostatku sester z praxe odchází i ty, které jejich práce baví, ale cítí se přetěžované a/nebo mají pocit, že nemají na pacienty tolik času, aby svoji práci mohly vykonávat tak, jak by správně měly a chtěly.

A přibývá škol, odkud prakticky neodcházejí žáci na víceletá gymnázia.
tohle už jenom taková poznámka na okraj - takové školy buď mohou být velmi dobré, ze kterých se dětem jinam nechce. mohou to být ale i školy dost špatné, jejichž žáci jsou na přijímačky nedostatečně připravení, nebo takové, kde schválně klíčové učivo "schovávají" do druhého pololetí pětky po přijímacích zkouškách, aby to případným zájemcům o gympl co nejvíc ztížili.
Odpovědět
Názory k článku (64 názorů)
Obecné plky Analfabeta 5.11.2015 11:10
*Re: Obecné plky kreditka 6.11.2015 8:44
**Re: Obecné plky wer 8.11.2015 10:15
*Re: Obecné plky Hrozinka 8.11.2015 13:59
**Re: Obecné plky Analfabeta 9.11.2015 8:37
***Re: Obecné plky X__X 9.11.2015 9:0
***Re: Obecné plky petra (10, 13) 9.11.2015 9:51
Obecné plky přesně tak Bambule2 5.11.2015 12:42
*Re: Obecné plky přesně tak Roya 5.11.2015 13:51
**Re: Obecné plky přesně tak Dana 5.11.2015 14:9
***Re: Obecné plky přesně tak nada 5.11.2015 21:40
****Re: Obecné plky přesně tak Analfabeta 6.11.2015 9:31
***Re: Obecné plky přesně tak Lenka 13.11.2015 22:39
*Re: Obecné plky přesně tak Clary 5.11.2015 13:52
**Re: Obecné plky přesně tak Myšutka* 5.11.2015 15:50
***Re: Obecné plky přesně tak nada 5.11.2015 22:6
**Re: Obecné plky přesně tak Eržika. 5.11.2015 16:55
***Re: Obecné plky přesně tak Eržika. 5.11.2015 17:1
*Re: Obecné plky přesně tak Eržika. 5.11.2015 21:53
Jak tedy? Ivka (dva kluci) 5.11.2015 15:48
*Re: Jak tedy? Eržika. 5.11.2015 16:47
**Re: Jak tedy? X__X 5.11.2015 17:1
**Re: Jak tedy? Ivka (dva kluci) 5.11.2015 17:22
***Re: Jak tedy? Eržika. 5.11.2015 17:31
****Re: Jak tedy? Eržika. 5.11.2015 17:36
****Re: Jak tedy? Irena 6.11.2015 14:33
****Re: Jak tedy? Analfabeta 6.11.2015 15:15
*****Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 21:8
******Re: Jak tedy? X__X 6.11.2015 21:59
*******Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 22:25
********Re: Jak tedy? X__X 6.11.2015 22:34
*********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 22:44
**********Re: Jak tedy? X__X 6.11.2015 23:0
***********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 23:6
***********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 23:10
************Re: Jak tedy? X__X 7.11.2015 8:29
******Re: Jak tedy? Analfabeta 6.11.2015 22:9
*******Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 22:31
********Re: Jak tedy? Analfabeta 7.11.2015 6:1
******Re: Jak tedy? Lida 8.11.2015 13:11
*****Re: Jak tedy? katka+synek2007 6.11.2015 22:15
***Re: Jak tedy? Eržika. 5.11.2015 17:34
****Re: Jak tedy? Ivka (dva kluci) 5.11.2015 17:47
*****Re: Jak tedy? Eržika. 5.11.2015 17:55
******Re: Jak tedy? X__X 5.11.2015 18:21
*******Re: Jak tedy? wer 8.11.2015 13:23
******Re: Jak tedy? Dana 5.11.2015 19:2
*******Re: Jak tedy? Eržika. 5.11.2015 20:40
********Re: Jak tedy? nada 5.11.2015 22:36
********Re: Jak tedy? Dana 6.11.2015 7:10
*********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 8:12
******Re: Jak tedy? Ivka (dva kluci) 5.11.2015 22:40
*******Re: Jak tedy? Babsi+2 6.11.2015 7:45
*******Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 8:17
********Re: Jak tedy? Ivka (dva kluci) 6.11.2015 15:15
*********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 20:59
**********Re: Jak tedy? Analfabeta 8.11.2015 10:53
*********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 21:12
*********Re: Jak tedy? Eržika. 6.11.2015 21:20
******Re: Jak tedy? Irena 6.11.2015 14:34
*Re: Jak tedy? Jik 7.11.2015 18:21
**Re: Jak tedy? Lenka 13.11.2015 22:59
Bludy o inkluzi Eržika. 10.11.2015 9:32
*Re: Bludy o inkluzi X__X 10.11.2015 11:16

(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.