12.2.2010 23:18:08 Vážný
Re: Integrace chycená za špatný konec
Ty církevní (myslím katolické) mají přeci jen výhodu, že za nimi stojí ohromný subjekt, skoro moloch - katolická církev, která sice jako by dřímala, ale je nebezpečné spícího obra dráždit. Pak by se totiž mohlo třeba stát, že by pan misnistr musel odpovídat v parlamentu na interpelaci a být zdrojem interpelace ministra si žádný ouřada nepřeje, ani na ČŠI.
Ale hlavně, co může ČŠI způsobit církevní škole? Oproti soukromým, které ztrátou hodnocení přijdou o část peněz z rozpočtu, mají církevní školy své jisté v tom smyslu, že by MĚLY dostávat stejný neinvestiční normativ, jako státní - potíž je v to KDY a potíž je v tom, že pod MŠ vlastně už žádné "normální" ZŠ nespadají - patří pod kraje, a tak se ten normativ nemá pořádně s čím srovnat. CZŠ jsou obvykle neplacené, z čehož plyne, že nejsou přímo závislé na rodičích, protože daleko rychleji odvedete dítě ze školy, kde mastně platíte, než z bezplatné. A protože mají často lepší úroveň, nebo jsou jinak alternativní, tak se ta díra po žácích rychle naplní. Zažil jsem odchod kolem 15 dětí a stejně za rok byla třída doplněná....
CZŠ hledají rodiče z nejrůznějších důvodů, ne vždy pro kvalitu výuky, ale třeba pro přátelštější prostředí, inspirativnější, tvořivější prostředí, větší důraz na komunitu, schopnost unést i to co jinde neunesou, služebný a přátelský přístup učitelů ("já sloužím") a nakonec i z náboženských důvodů. A taky protože i přes různé excesy se zde neprojevují ani zdaleka běžné problémy městkých škol (šikana, drogy, kastování, ...).
Odpovědět