Re: Integrace dětí do škol
Taky o tom něco málo vím.
Jenom bych to nezobecňovala jenom pod pojem "tmavé děti". Ono se to týká i těch našich bílých, ale prostě trochu pomalejších.
Já se tomuhle posmívala, neb starší dcera měla ve třídě jen jednu holčičku, která "zdržovala". A navíc dcera, byla vždycky aktivní, soutěživá, já měla spoustu času a tak jsme všechno doma dohnali (pro přijímačky) a v 6 třídě vypadla k naší radosti na gympl.
Bývá zvykem, když někdo něco přehlíží, ono se mu to vrátí. A tak se mi tenhle problém vrátil u mladší dcery. První dvě třídy super (bylo jich málo ve třídě), to co bylo výhoda se stalo nevýhodou neb, další příchozí vrtevníky dávají automaticky k nim. Jsou to 3 děti u kterých se při třídních schůzkách objevují "vyjádření z poradny" a jedno přistěhování ze zahraničí, takže problém z češtinou - žádný róm! Má dcera je zvláštní povaha a s těmi slabšími se kamarádí a vstřebává jejich názory (nejen k učivu)
Co dodat, všichni děláme co můžeme, učitelé i já (je super, když se k vám cizí dítě nastěhuje a odmítá se vrátit domů a navíc ho rodiče ani neshání) - ono se to tak nějak zvládne, to víme všichni.
Zůstává otázka: nebylo by těmhle dětem lépe jinde? ta ještě jde. Průšvih je když se začnete prát: kde by bylo moje dítě, kdyby tam tyhle děti nebyly?
My budem přecházet na jinou školu, je otázka zda to bude lepší. Vážně mi totiž vadí, když musíme učit jiné děti přes to naše, že učit se je důležité (kdysi to naše dcera brala automaticky), rodina je máma a táta (jedna návštěvnice si nemohla vybavit kdo je její mamka), je nutné se mýt (vši!!)
Odpovědět