Re: Pro Macešku
Ahoj Hanko,
na tom se zcela jistě shodneme.
Co se týká pochybení lékařů, je určitě správné na to upozornit, nejprve asi u lékaře samotného, pokud člověk neuspěje, potom informovat jeho nadřízeného. Problém je u soukromých lékařů, kteří nadřízeného nemají, tam nezbývá než LOK. Ale není vždycky všechno úplně průhledné, i když z hlediska pacienta to tak může vypadat.
Před časem si jeden pacient stěžoval na naše oddělení, konkrétně na jednu sestřičku. Šla jsem prověřit situaci, a zjistila jsem, že tento pacient u nás vyšetřen nebyl. V tomto smyslu jsem napsala odpověď. Pacient se ozval znovu, popsal ještě podrobněji situaci, na kterou si stěžoval, a tam jsem z některých podrobností pochopila, o které pracoviště se jedná - naše to nebylo. Znovu jsem odpověděla, že na našem pracovišti vyšetřen nebyl, a pozvala jsem ho, ať přijde k nám, že se můžeme o všem pobavit (byla jsem přesvědčená, že až přijde, sám uvidí svůj omyl). Nepřišel, neozval se a dodnes je určitě přesvědčen, že "ruka ruku myje" a že máme nejenom hrozné sestry, ale navíc lžeme a máme "bordel" v dokumentaci.
Pokud jde o zbytečné vyšetření, měl by na toto přijít revizní lékař a ten má možnost vyvodit z tohoto nějaké opatření. Ty jako pacientka si můžeš stěžovat, ale nemyslím si, že by to mělo nějaký dopad na lékaře. Nedošlo k újmě na zdraví, takže není ani důvod přiznat nějaké finanční odškodnění.
K přetíženosti lékařů a sester, a vůbec stavu českého zdravotnictví: je nemorální, že zdravotní pojišťovny vykazují zisk, na konci roku 2008 mají na účtech 35-40 mld.Kč. Jde o peníze pojištěnců, které jsou vybírány na zajištění zdravotní péče. Zdravotnická zařízení jsou těžce podhodnocena, řeší svoji finanční situaci všelijak. Mnozí zdravotníci raději odcházejí než aby pracovali v takových podmínkách (nemám na mysli soukromé lékaře, ale nemocnice). Služby nezajišťují ambulance, ale nemocnice. Není tedy žádná jednoduchá cesta, jak tento problém řešit.
Mezi pacienty a lékaře bylo položeno 30 korun. Lékaři si to nevymysleli, ale pacienti je za to obviňují z nenažranosti, jsou naštvaní, a zhoršují celkově špatné klima mezi oběma skupinami. Navíc ještě chtějí, aby tyto peníze nezůstávaly zdravotnickým zařízením, ale šly pojišťovnám. Zisk pojišťoven by se tak ještě více zvýšil, a pacienti by byli spokojení. Hlavně že by lékař nedostával jejich peníze.
Já, Hanko, rozumím tobě jako pacientovi. Souhlasím se všemi, kteří píšou o svých špatných zkušenostech, že takhle to být nemá. A jsem ráda, že to píšou, protože mě například to poskytuje důležitou zpětnou vazbu. Jenom mi občas chybí pozitivní odezva na dobře odvedenou práci. I to je zdroj frustrace, a někdy dost velký. Jsme zvyklí přijímat jako normu to "dobré" a pranýřovat za to, co se nedaří. To vyžaduje vysokou míru sebedůvěry, aby to člověk ustál - dnes, zítra, každodenně, ve dne, v noci, po celý rok - deset let - dvacet...
Odpovědět