12.1.2008 18:22:47 Katka Lip.
Nepochopeni...
Je mi lito, ze jsem napsala clanek malo srozumitelne, nebo ho autorky nekterych prispevku cetly s klapkami na ocich. Jinak si neumim vysvetlit poznamky o cvicenych opickach a ambicioznosti nebo dotazy, k cemu je par anglickych slovicek. Ano, k nicemu. Nadrilovana slovicka se zapomenou a predvadet, co si dite nacvicilo, je opravdu k nicemu. Zopakuji pointu, "ucit" anglictinu v predskolnim veku nema smysl. Ma ale smysl rozvijet schopnost ditete rozumet cizimu jazyku a spontanne na nej reagovat. Schopnost porozumeni se skutecne s vekem snizuje a to dost vyrazne (viz nektere zdroje uvedene v clanku). Je to stejne jako rozvijet jemnou motoriku nebo slovni zasobu ditete (samozrejme prostrednictvim pohadek a her, ne dril!). Rici, ze rozvijet tuto schopnost je k nicemu, je asi stejne, jako rici, ze je zbytecne rozvijet slovni zasobu ditete, vzdyt stejne az se nauci cist a bude chodit do skoly, tak se to nauci.
Jsou lide, kteri maji tuto schopnost natolik dobrou, ze se mohou zacit ucit jazyk v kazdem veku a nebudou mit problem s porozumenim. Ja mezi ne nepatrim, takze se obavam, ze moje dcera taky nebude. Vim, jake to je, umet velmi dobre jazyk a mit problem rozumet slovum treba z pisnicek (to se u me tyka i cestiny). POvazuji tuhle schopnost za hodne dulezitou a zivot usnadnujici, proto se ji snazim u dcery rozvijet. Je to ambicioznost? Take s ni chodim na plavani, aby se mi nekde neutopila. Nic vice a nic mene.
Odpovědět