29.6.2013 19:18:06 katka+synek2007
Re: motivace
Známky přežil bez úhony. Ale byly mu (nebo někomu dalšímu - rodičům, škole....) ty známky k něčemu, nebo je jenom přežil bez úhony?
Dítě mám předškolní, ale myslím, že se přikláním spíš ke slovnímu hodnocení. Že není objektivní? jelikož dítě, učitel i rodič, který hodnocení čte je jedinečný subjekt, hodnocení nutně musí být subjektivní. Naopak známkování stírá různé nuance v projevech dětí, takže například dvě děti, které obě mají trojku z matematiky na tom mohou být v matematice každé naprosto jinak. Jedno nerozumí zadání a druhé často udělá drobnou numerickou chybu ke konci příkladu. Tohle slovní hodnocení může dobře podchytit. jen je potřeba, aby si na ně všichni zvykli jako na něco normálního. Učitelé se je naučili psát a děti a rodiče číst.
Odpovědět