3.7.2013 11:58:30 Rigmor
Re: taky známkování
Susu, a ty jsi četla nějaké konkrétní hodnocení, že pořád píšeš o nějakém nesmyslném pokecu? Nebo jsi četla jen pár vět vytžených z kontextu dvoustránkového textu? Nebo jedna paní povídala...?
Myslím, že diskutérka X_X uvedla dobrý příklad toho, co se dá dozvědět ze slovního hodnocení a co ze známky, jako argument na to, že je slovní hodnocení nesmyslné a nicnevypovídající. Já jen dodám, že si myslím, že dítě v šesté třídě už samozřejmě známkování chápe a problém s tím mít nebude. Myslím si, že slovní hodnocení má vypovídající hodnotu i v budoucnosti, kdo z nás si spomene, co jsme zvládali nebo nezvládali v druhé třídě, že máme na vysvěčení dvojku z matematiky...
Já bych to viděla takto: rodičům, které zajímá známka, ať se na to zeptají, odpověď je jednoduchá a rychlá, já si ráda přečtu slovní hodnocení. Já prostě nerazím výchovu metodou ´´odměna a trest´´ a šestileté dítě známkování takto zcela jistě chápe.
Jinak je jasně vidět typické reakce lidí na novoty: odmítání, popření, agrese...(ostatní fáze tohoto procesu se nepamatuju). Vypadá to, že se některým zdá, že je to naprostý nesmysl, jaksi je nenapadlo, že třeba nemají dostatek informací...
Odpovědět