"Susu, a ty jsi četla nějaké konkrétní hodnocení, že pořád píšeš o nějakém nesmyslném pokecu? Nebo jsi četla jen pár vět vytžených z kontextu dvoustránkového textu? Nebo jedna paní povídala...?"
Rigmor, na to jsme už odpovídal,a kdybys pořádně četla, víš to.
"Myslím, že diskutérka X_X uvedla dobrý příklad toho, co se dá dozvědět ze slovního hodnocení a co ze známky, jako argument na to, že je slovní hodnocení nesmyslné a nicnevypovídající. "
Ne, psala jsem, že NĚKTERÁ, čti pořádně.
"Já jen dodám, že si myslím, že dítě v šesté třídě už samozřejmě známkování chápe a problém s tím mít nebude. Myslím si, že slovní hodnocení má vypovídající hodnotu i v budoucnosti, kdo z nás si spomene, co jsme zvládali nebo nezvládali v druhé třídě, že máme na vysvěčení dvojku z matematiky..."
Nemyslím, že se moc lidí v budoucnosti bude bavit se čtením starých vysvědčení. Dlouhodobě píšu kroniku(asi 25 let) a zjišťuju že do ní taky nenahlížím.
"Já bych to viděla takto: rodičům, které zajímá známka, ať se na to zeptají, odpověď je jednoduchá a rychlá, já si ráda přečtu slovní hodnocení."
Já to mám naopak, chci známku, slovní hodnocení proberu s učitelkou na rodičáku.
" Já prostě nerazím výchovu metodou ´´odměna a trest´´ a šestileté dítě známkování takto zcela jistě chápe."
Myslet si to můžeš, já si to nemyslím.
"Jinak je jasně vidět typické reakce lidí na novoty: odmítání, popření, agrese...(ostatní fáze tohoto procesu se nepamatuju). Vypadá to, že se některým zdá, že je to naprostý nesmysl, jaksi je nenapadlo, že třeba nemají dostatek informací... "
No, některé novoty se i neosvědčily. Možná reaguju tak jak reaguju, protože cítím, že je to prostě blbost.