Také dávám přednost známkám. Mně to slovní hodnocení prostě přijde nic neříkající, hlavně všechny pochválit, aby nebyli smutní, to je naprd.no, hlavně že známky řeknou vše
mám čerstvý příklad - holka, šesťačka. v pololetí měla z češtiny jedničku, na konci roku přinesla čtverku. já z toho byla naprosto překvapená, protože mě vůbec nenapadlo, že by jí taková známka hrozila, známky v žákajdě tomu nenasvědčovaly a ještě na třídních schůzkách ji učitelka cenila na dvojku. a teď babo raď, o čem ta čtverka hovoří
tohle mi přijde naprd, od první do třetí třídy měla holka slovní hodnocení a z toho se jasně dalo vyčíst, co v průběhu roku zvládla a na čem je potřeba zapracovat.
jinak komunikuji se školou, tak jsem si zjistila, že tu čtyřku má za to, že je lajdák - neodevzdala včas oborovou práci, stupeň dolů, neodevzdala včas čtenářský deník, stupeň dolů. OK, s učitelkou se nehádám, ona má nastavený nějaký systém známkování. nicméně tímhle se moje dítě, které rádo a hodně čte, má docela dobrý písemný projev a nedělá hrubky dostalo známkou na stejnou úroveň jako dítě, které třeba ani nedokáže napsat větu bez gramatické chyby a to jenom proto, že je lajdák. ze slovního hodnocení by to bylo patrné, ze známek to patrné není.
tím nezpochybňuji, že si tu čtyřku zaslouží, ten systém známek tak byl nastavený, že oboje odráží práci za celý školní rok a všechny děti to věděly a je problém holky, že je lajdák (a práci neodevzdala, ač jsem jí blížící se termín připomínala). jenom zpochybňuji, že by ta čtyřka dokázala říct, nakolik dítě zvládá nebo nezvládá český jazyk.