Re: ušlapaná cestička
Tak já tu budu vyloženě za měkkotu ;-). Moje drahá polovice se s Ondrou (prima osmiletého gymplu) právě učí - resp. ho zkouší... A já za něj včera uklidila nádobí z myčky, protože kdyby býval musel dělat i to, tak si buď nestihl udělat referát nebo šel spát v jedenáct ... Ovšem s upozorněním, že příště si to časově musí naplánovat líp a že si tu myčku odpracuje jinak.
Nemyslím si, že bych byla velký umetač cestiček, ale i dneska považuju za běžné, že se poptám, co bylo ve škole, co mají za úkol a tak. A že ho jeden z nás vyzkouší z toho, co mají na další den. Úkoly přehlédnu, pokud uvidím chybu, tak na ni upozorním a případně vysvětlím, v čem je problém(přijde mi lepší ho vyvést z omylu pokud možno co nejdřív, aby "vidět" nenapsal s Y ještě xkrát, než jim třeba píučka opraví úkol, a zafixuje si to). Jestli si to opraví - to už je jeho starost. Přepisovat úkol jsem dala jen párkrát - když jsme jasně viděla, že to odflákl - z principu, aby věděl, že věci se mají dělat pořádně. na druhou stranu jsem ho nikdy nenechávala dělat věci na nečisto - v domácích úkolech podle mne nejde o perfektnost, ale o procvičení.
Myslím, že v tomhle je třeba najít rozumný kompromis. A některé věci - včetně toho se doma připravovat se myslím musí dítě naučit. A je i na nás, abychom mu v tom pomohli...
Tím nemyslím, že bych obvolávala jeho spolužáky, abych zjistila jaký mají úkol, když si to zapomene poznamenat.
Odpovědět