Re: Česká škola
Syn má ve třídě 27 spolužáků, což je docela síla. Jsem ráda, že jejich učitelka zvolila na čtení rozdělené hodiny - takže cca polovina má od 9 hodin ráno a jsou na vyučování o hodinu déle. Podpisy nemusí být nikde a nikdy. Občas podepisuji.
Jednou jsem nechala syna i přijít na vyučování pozdě - ráno nebyl schopen se obléknout a vypravit, jednoduše to nestihl. Žádné trauma z toho neměl, ale příjemné mu to nebylo. S učitelkou jsem o tom mluvila, prý, žádný problém. Musí si zvyknout, že má do školy odcházet sám a včas.
Kdyby měl mít z něčeho trauma a nevěděl si rady, taky bych ho v tom nenechala plácat. Ale když ví, že do školy musí odejít v 7,30 hod, musí vědět, že nemůže jen tak sedět a koukat nepřítomně 15 minut. Taky si nemyslím, že by měl trauma z toho, že si má ořezat pastelky a tužku. A když to neudělá doma, řekla jsem mu, že se nic neděje, o přestávce si to může ořezat, má přece ořezávátko. Zapomněl i pracovní sešit, to je jeho problém. Učitelka je na to připravená a dítě pracuje na ofocený volný list a celou školní práci si musí dodělat dítě samo doma.
Pokud nenecháme dítěti občas vymáchat nosík v nepříjemných věcech, protože je malé, kdy pochopí, že už je velké na samostatnost. Pokaždé to pro něj bude těžké. Raději začnu hned. Ale určitě to chce rozumnou učitelku, protože u některých učitelek by tento přístup nešel.
Odpovědět