14.10.2005 13:10:04 LUcie,2 děti
Re: Česká škola
To jaká je škola, závisí především na lidech. Také jsem před třemi roky přemýšlela, zda dát syna do školy s programem Začít spolu. Nakonec jsem se rozhodla pro Základní školu, kam chodí většina dětí z okolí. A měli jsme obrovské štěstí: 15 dětí ve třídě, učitelka, která učí, protože ji to baví.Žádná buzerace - děti prokládaly hodiny hrou na koberci, učitelka flexibilně upravovala rozvrh (když bylo hezky byla prvouka venku, když byly děti nepozorné, tak si zazpívali/zacvičili, nebo deváťáci připravili pro prcky sportovní dopoledne,...)Podpisy byly důležité hlavně v žákovské (např aktivy).
Teď je syn ve 3.třídě a bohužel škola spojila dvě třídy dohromady, takže jich je 28. (Ministerstvo školství navýšilo počet žáků na třídu) Nová paní učitelka je sice přísnější, ale dá se s ní na spoustě věcí domluvit, je s ní legrace, děti ji mají rádi a myslím, že k ní mají důvěru. Úkoly dostávají, ale pouze pokud jim daná látka nejde a pokud zlobí. Takže od začátku roku měl syn jen pár úloh a nějaké opravy diktátů. Podepisovat musím jen horší známky, poznámky a další sdělení (typu aktiv.)
Považuji také za důležitou věc, blíže se kontaktovat s učitelkou a ne ji vídat třikrát do roka na třídních schůzkách.
Další věc: vymáchání čumáčku. Už i malé dítě by se podle mě mělo setkat s běžnými nepříjemnostmi. I my občas na něco zapomeneme a dítě přece vidí, že se to dá vyřešit různými způsoby. Musí se naučit přiměřeným způsobem omluvit a snažím se mu nastínit, jaké to může mít následky ("rozhodně nedostaneš poznámku nebo pětku; kdyby byly problémy domluvím se s paní učitelkou"). Zatím máme štěstí na učitelky, která z toho nedělají vědu- "dopíšeš to doma, Péťa ti půjčí, okopíruji ti to,...Ale nezvykej si na to".
Po mém prvním příspěvku tady vypadám jako bych se nezajímala o syna a jeho školu. Když přijde ze školy, vždycky si povídáme co se dělo. Já mu nastíním odpolední program, aby si mohl rozplánovat úkoly (teď už to zvládá v pohodě, loni jsem mu to spíše plánovala já). Když vím, že má mít úkol, tak mu to během dne samozřejmě připomenu. A má časovou hranici, do kdy musí mít hotové věci. A je samozřejmě rozdíl mezi první a třetí třídou- dítě se vyvíjí a proto by měl rodič vyžadovat každý rok o chloupek víc. Vždycky žasnu, jak se děti po prázdninách změní:-)
Odpovědět